Pár slov k politice
12. června 2007 v 21:13 | Chopper
|
Drobné postřehy
Po delší době jsem se odhodlal k pár slovům ze svého ryze subjektivního pohledu na politické dění okolo nás. Vážený čtenáři, myslím, že ať jsi pravicového či levicového smýšlení, ani ty si stejně jako já nelibuješ v marastu poslední doby. K jednotlivostem už není třeba nic moc dodávat, nakonec stejně jednotlivé kauzy končí zapomenuty bez pointy a zůstává jenom pachuť zloby.
Poslední dobou mi přijde, že se politika stává více než trhem ideálů bojištěm s odjištěnou municí, kterou si strany konfliktů přehazují z ruky do ruky, hrajíc ruskou ruletu o to komu vybuchne v ruce a při této kratochvíli jim už na nic jiného nezbývá čas. Byl by to však mylný dojem, že tyto pyrotechnické efekty nemají žádný účel. Naopak, je více než zřejmé, že mají něco zakrýt, tedy daří se jimi odpoutat pozornost od toho, co je zásadní a důležité. Pokud se někdo snaží odvést pozornost, nabízí se otázka od čeho a komu to slouží. Nicméně, můžeme si býti skoro jistí, že právě to, že to co je vůle prosadit, pokud je snaha od toho odvést pozornost, nám nikomu ku prospěchu nebude.
Když se podíváme přes všechen ten zmatek zpět, možná bude situace poněkud jasnější. Mluví se o reformách? Dobře. ODS vyhrála volby i z části regulérním způsobem (krom přispění pana Kubiceho). Její vítězství bylo založeno na Tlustého rovné dani. Kde je Vlastimil Tlustý? Premiér ho nahradil, se zdůvodnění, že Kalousek (vystudovaný chemik) z konkurenční strany je lepší ekonom. Ptám se, proč Topolánek nedal lidem doporučení aby nevolili jeho stranu, ale KDU? To, že je program nereálný se dozvěděl pan Gandalovič až po volbách, když nyní opoziční strany měly jasné propočty už dávno a jak tedy vlastně fungovala Tlustého daňová kalkulačka? Jinak vládní politici nic krom slíbené noci dlouhých nožů očividně nepřinesli. Julínek dvacku nebo víc u doktora, Langer zpřísnění odposlechů a ostatní nějaké drobnosti, ale nic zásadně prospěšného či převratného. A co politici z ostatních stran? Zelení? Nic, keci - nejraději by zakázali všechny zdroje energie najednou, srandovní. Lidovci? Píseň o tom jak Vlasta miluje USA.
Pojďme k jádru věci. Skoro to vypadá, že jediné na čem se vládní strany jsou schopny dohodnout je, že v České republice je za každou cenu zapotřebí Americký radar. Shodně se pro něj vyslovují vrcholní politici ze všech vládních stran, snad jen ve straně zelených panuje jistá nekonsolidovanost, protože jde o stranu mladou a všichni její členové nemohli být na nižších pozicích prokádrováni. Vládě jde na ruku většina novinářů, televize, tisk, rádia.
Pokud se podíváme na morální kredit vládních politiků zjistíme, že nikdy v minulosti tu ještě nebyla tak kontroverzní vláda. Skoro každá z jejích kauz by stačila za normálních okolností k jejímu pádu. Několik příkladů:
1) Ovlivněné volby Kubiceho zprávou tři dny před volbami, která se ani rok poté neprokázala a která obsahovala velmi závažné indicie proti ČSSD a především jejímu předsedovi. V zahájeném vyšetřování byly provedeny personální čistky.
2) Přetažení dvou poslanců, kteří bez ohledu na to za jaký program byli zvoleni, dali dnešní vládě podporu i přes to, že program jejich mateřské strany byl úplně opačný, než vlády kterou podpořili a jejíž hodlají i nadále podporovat.
3) Ministr vnitra, sám úmyslně ponechal přísně tajný dokument k dispozici novinářům.
4) Týž ministr vnitra zakázal odposlechy telefonů v kauze, v níž byl podezřelý.
5) Premiér, propagující ve své volební kampani svojí osobnost jako vzorného manžela, krátce po volbách odhalil, že má milenku a čeká s ní dítě.
6) Premiér napadl novináře, kopal do auta a vyhrožoval.
7) Jak si premiér váží svých kolegů a poloviny národa, co je volila, shrnul do jediného gesta. Známé "jsi jednička" (další urážky už nejsou zase tak významné) Polovině národa řekl, že jimi opovrhuje a nebude se s nimi bavit.
8) Vicepremiér vlády Čunek byl nejprve podezřelý, po té i vyšetřován pro braní úplatku
9) Týž ministr pronesl slova podněcující rasovou nesnášenlivost.
10) Den před tím, než měl být výše uvedený vicepremiér obžalován, nejvyšší státní zástupkyně přímo odvolala dozorujícího státního zástupce a byl odvolán i vyšetřovatel.
Už jsme si zvykli, ale vězte, že jediná podobná aféra by v normálním případě na pád vlády stačila. A jak to na mě působí? Je třeba, aby stávající výběr se udržel, za každou cenu. To musí mít nějaký zásadní důvod. V česku není nikdo takový, aby si mohl zaplatit takový vliv na politiku i média, žádná soukromá osoba a ani malý stát nemůže být schopen zorganizovat takhle velikou akci. Důvodem k tak drahému podniku musí být něco, o co ten kdo platí hodně stojí.
Již na úvod jsem řekl, že snad jediné, co vláda jednotně prosazuje je radar USA v Brdech. Spojené státy nyní mají velice kontroverzní administrativu, viz smyšlené zbraně hromadného ničení v Iráku. Pokud by administrativa prezidenta Bushe měla opravdu dobrý důvod mít u nás radar, nepochybuji o tom, že by byla schopna za místními politiky (všech stran na naší politické scéně) poslat lobbisty.
Klíčem k pochopení musí být to, k čemu je radar USA tak prospěšný. Vše je obchod, nikdo nic neinvestuje dobrovolně a z lásky. Lidé, kteří si nekriticky myslí, že to s nimi někdo myslí dobře jsou přinejmenším naivní až hloupí. Přemýšlejme tedy, kolik může USA vydělat na jednom radaru v Čechách kdesi v Brdech na palouku o rozměrech něco přes jeden hektar.
Kdysi se měna razila ve formě mincí z drahých kovů. Mince měla hodnotu vlastně přesně takovou, jakou měl kov, který obsahovala. Vylepšení, které vynalezli už staří Mongolové bylo, že se mince nahradí papírem, se stejnou hodnotou a mince se schová do trezoru, proto se dříve psalo na bankovkách, že jsou kryty zlatem. Celková hodnota bankovek měla být shodná s hodnotou zlata uloženého v bance. Problém byl, že peněz nepřibývalo, protože zlata v bance bylo pořád stejně a přitom hmotných statků přibývalo. Chybělo tak oběživo a začalo se uvažovat o jiném alternativním krytí. Průkopníky v těchto ekonomických pokusech se staly v minulém století Spojené státy. Začaly vydávat peníze i přes to, že nebyly kryté zlatem, alternativní krytí zajišťovala dohoda se zeměmi blízkého východu, že jejich ropa se bude obchodovat pouze v dolarech a tak psychologicky byl dolar krytý ropou.
Nicméně jakékoli komodita má svou skutečnou cenu proměnnou a například takové stříbro mělo ve středověku skoro totožnou cenu jako zlato, nynější cena je řádově nižší, tak i ropa a její cena se mění a vlastně při tom krytí peněz si musíme uvědomit, že vlastně nejde o to, aby byly něčím kryty, ale aby v ně měli lidé důvěru. S cenou peněz může stát manipulovat a tak si vlastně přivlastnit statky na úkor důvěry v platidlo. Banky na celém světě pro udržení stabilního poměru směny své měny si drží jako jeden z nástrojů i rezervy nejen ve zlatě, ale vlastně tedy i v měnách, které jsou dle obecného mínění důvěryhodné. Ten stát, který tiskne, onu globální důvěryhodnou měnu pak má naopak nástroj jakým za tuto důvěru nutí tyto banky platit v podobě devalvace této měny. Samozřejmě snahou platících států je se těchto odvodů zbavit a snahou správce měny naopak co nejvíce své měny prodat. Měnová unie v Evropě byla pro dolar hroznou ranou. Najednou nebyla jedna globální měna, ale dvě a přitom potenciál nové měny je větší, protože Evropa je lidnatější oproti USA a hranice rozšiřování EU vlastně nejsou omezené.
Je třeba pochopit, že USA a EU nejsou spojenci, ale rivalové na smrt. Rozšiřování EU, celní a měnové unie je dýka do srdce dolaru. Proto ty překotné a násilné snahy sjednotit Evropu nebo dokonce k Evropě připojit i část Asie. Peníze už nebudou kryty zlatem, nebo ropou, ale počtem lidí Superstátu. Jak se ukazuje, lidský život má potenciál stát se tvrdší měnou než zlato nebo ropa.
Dolar ztratil důvěru i my jsme svědky jeho poklesu. Tuto důvěru je třeba zpět získat. Americká administrativa uvažuje takhle: Pokud mám moc si cokoliv na světě vzít silou, nemůže mít nikdo důvod nevěřit, že nemám čím zaplatit. USA má jediný problém. Existuje jedna až dvě země, které jsou dostatečně silné, aby USA zabránila si cokoli jednoduše zkonfiskovat, je to Rusko (případně Čína), které je už zdá se opět zkonsolidované po letech anarchie, kterou USA pomocí svých loutek v Rusku podporovali. Nynější Rusko má stejné velmocenské plány jako USA a nemá důvod je neuskutečnit, když jednoduše může. Evropa je závislá na ruských energiích, na druhou stranu má na svém území vojenské základny USA. Na bitevním poli jsou právě tři giganti. USA, EU a Rusko a vše z povzdálí sleduje čtvrtý a učí se - Čína.
Radar na našem území je sdružený útok na EU a i na Rusko. Od obou jsme slyšeli, jak se jim to líbí :-)) Útokem na EU je fakt, že budou v Evropě další základny USA a Evropa jim bude muset odvádět daň z důvěry za svou ochranu - jak může být euro důvěryhodné, když ho chrání USA? A co uškodí euru, pomůže dolaru. Útokem na Rusko je možnost ničit jeho případné balistické rakety a zajistit tak psychologickou nenapadnutelnost USA a také což je praktičtější - sledovat v přímém přenosu a s velkým rozlišením konkurenční vojenské technologie, zajistit si vojenskou převahu, zvýšit důvěru v dolar.
Co myslíte, nestojí to za pár úplatků do kapes nynějších vládních politiků?? Mimochodem, 25.1. 2007 USA podali oficiální žádost na umístění základny, trojkoaliční vláda dostala důvěru 19. 1. 2007.
Ruský prezident Putin nabídl presidentu USA Bushovi provozovat společný radar v Ázerbájdžánu, který je v ideální poloze vzhledem k "darebáckým" státům a daleko od ruských kosmodromů. V reakci na tento návrh americká ministryně zahraničí Condoleezza Riceová prohlásila, že USA bude pokračovat ve vlastních plánech budovat radar v Evropě.
Skikuba
5. dubna 2007 v 15:05 | Chopper
|
Drobné postřehy
Dovolte abych upozornil na blog, který se mi líbil a především na jeho sbírku oblíbených stránek, fajn vkus.
Sebereflexe pana Paroubka
28. března 2007 v 14:08 | Chopper
|
Drobné postřehy
Podařilo se mi položit otázku Panu Jiřímu Paroubkovi, vystupuji pod nickem tripledoubleX:
tripledoubleX: Dobrý den, nemyslíte si, že by za ČSSD měl vystupovat někdo, kdo lépe dokáže vaši politiku lidem vysvětlit? Myslím, že vaše mediální vystupování není příliš obratné i když z faktického hlediska se nedá říci, že bych s ním nesouhlasil. Například váš slavný povolební projev. Vaše vystupování je už moc zprofanované a neefektivní, možná dokonce kontraproduktivní a to bez ohledu, s čím vystoupíte a co chcete sdělit.
paroubek: Zamyslete se nad tím, jak na vytváření mého negativního obrazu působí média. Nikdy na nikoho nebylo tolik útoků v tak krátké době, jako na mne. Když bych se vás zeptal, co je obsahem "mého slavného povolebního projevu", určitě byste to nevěděl. Já vám napovím: napadl jsem zneužití policejní složky ve volební kampani tak, že ovlivnila volební výsledek. Kubiceho zpráva volební výsledek opravdu ovlivnila. Nyní víme, že Kubiceho zpráva se na světlo světa dostala na základě spojení pánů Vidíma, Langra s panem Kubicem. Věcně byl tedy můj povolební projev zcela v pořádku.A pokud jde o obratnost či neobratnost, já se nevyhýbám žádnému tématu, musím říct, že začínám mít problém s tím, že někteří mí kolegové z vedení strany prostě hovoří jenom k tématům, která nejsou negativní. Určitě v těch příštích měsících budu usilovat o to, abychom si to hezky rozdělili. Abych nehovořil jenom já k nepříjemným věcem. Nevím jestli umím nebo neumím politiku ČSSD lidem vysvětlit, ale připomínám vám svůj volební výsledek z Ústeckého kraje ve volbách do Poslanecké sněmovny.Dostal jsem 31 000 preferenčních hlasů, což bylo zhruba 31 procent všech hlasů ČSSD v tomto kraji. Pokud vím, procentuelně žádný jiný politik v České republice nedosáhl ani přibližně stejného výsledku. Nechte dojmy a zabývejte se čísli.
Můj komentář:
Umění herce, kterým by každý politik měl být, je v tom, že se do jisté míry umí vnitřně ztotožnit s rolí kterou hraje. Naši čelní politici (všichni) IMHO jsou úplní amatéři. Pan Paroubek do politiky tahá své ego, pan Topolánek neovládá své emoce. Oba si mohou podat ruce, je mi z nich smutno. Jenom pro úplnost dodám, že já jsem středo-levě uvažující člověk, tedy nejblíže názorově bych měl mít k ČSSD. Myslím si, že určitá nezbytná dávka solidarity ve společnosti je nutná.
Média a mediální aféry
26. března 2007 v 0:11 | Chopper
|
Drobné postřehy
Kdysi dávno jsem měl známého v jedné regionální televizi. To jsou takové ty desetiminutová vysílání třeba jako na Primě, nevím jestli to ještě funguje. Kvalita nevalná, reklamy levné a trapné, moderátoři amatérští, spíše jsou to lidi z rádií s minimální zkušeností před kamerou. Niméně už tehdy mi povídal jak se vydělává a že o jedné události lze udělat několik různých reportáží, že lidé skutečnost vnímají třeba úplně opačně. Záleží na penězích a tak třeba důležitá událost vůbec nemusí být připomenuta, protože si nikdo nepřiplatil a nějaká méně důležitější bude na základě tučné obálky zdůrazněna a vyzní dle zadání zákazníka. Inu obchod je obchod.
Snem toho mého kamaráda bylo dostat se do jedné z celostátních televizí, to víte, více sledovanosti, větší peníze, tučnější obálky. Nevím tedy přesně jestli si někdo třeba do televize Nova přijde s kufříkem peněz, ale objektivní pozorovatel si všimne tendenčnosti reportáží. Na jednu stranu bychom si mohli říci, že i reportéři jsou lidé a nemohou být objektivní, že mají své názory. Nicméně tihle lidé jsou profesionály, odborně vzdělaní, v oboru vynikající, ba naopak co se týká provedení nemám výhrad. Běžný divák televize možná netuší, ale tito lidé se mimo jiného samozřejmě učí, jak profesionálně vést hovor a reportáž. Dobře položená otázka by měla být taková, že umožní zpovídanému se vyjádřit tak jak by potřeboval, říci co by chtěl. Pokud se zpovídaný chce otázce vyhnout, může to reportér férově připomenout a otázku zopakovat. Příkladem toho jak má takový rozhovor mezi novinářem a politikem či novinářem moderovaný rozhovor vypadat je třeba pan Moravec na ČT. Naopak třeba Střepiny na tv Nova, ale i jiné a nejenom na Nově, ale i pořady na Primě a bohužel i na ČT nejsou vedeny dobře ani korektně. Pokládané otázky předjímají odpovědi, materiál je nastříhaný do sekvencí, podbarvený hudbou evokující pocity které redaktor chtěl. Bohužel to není ale neprofesionalitou špičkového reportéra, ba naopak naprosto precizně zvládnutá manipulace s fakty.
Jestli jak jsem psal, chodili do té regionální televize regionální politici a místní podnikatelé, kdo asi chodí do celostátních televizí? Leccos se lze dovtípit z toho, koho mají reportáže vyzdvihnout a koho pošpinit. To už nechám na vás a nedělám si iluze, že kdyby byla druhá strana, která by si přála reportáž zmanipulovat movitější, nebo obratnější, udělala by to samé.
Upozornil bych na dvě výrazné osobnosti poslední doby. Jeden byl premiérem a na položenou otázku, kde si půjčil na byt nedokázal věrohodně odpovědět. Částka vlastně ani nebyla tak velká, o nic než čest vlastně nešlo. Nemohu zapomenout jak média sama tuto aféru propírala a jaký prostor poskytla jeho kritikům a jakou shovívavost měla pro něj. Inu, byl to nešika, jeho chyba, takový pan Tlustý řekl prostě neřeknu a bylo, měl to udělat stejně.
Poslední dobou hýbe českou politickou scénou další aféra. Pan vicepremiér za KDU má problém, jde opět o peníze. Částka půl milionu, ale navíc je tu trestní oznámení a dokonce neochota spolupracovat s příslušnými orgány. Nikdo nehne ani brvou, Zelení čas od času řeknou cosi o neudržitelnosti situace, poprvé to myslím říkal Bursík asi před měsícem. Jeho vlastní strana mlčí a zatlouká spolu s ním. Pan Kalousek, který v předchozí kauze se choval až skoro hystericky jako fanatický kazatel morálky neřekne ani půl slova. Premiér situaci neřeší, na otázky novinářů jednoduše nereaguje, novinářům to stačí. Ba naopak začínají se objevovat v médiích informace diskreditující svědky.
No co, třeba je pan Čunek nevinný a třeba byl i Gross. Tedy podle práva vlastně Gross nevinný skutečně je. Třeba pan policejní prezident opravdu měl přítelkyni, volal si se Šloufem a ještě jeda aféra, bohužel už si jí nepamatuji. To je všechno jedno, představte si, že najednou během týdne třeba v pondělí vyjde článek, že jste v samoobsluze ukradli rohlík, v úterý že jste pedofil, ve středu, že vaše přítelkyně byla v STB, ve čtvrtek, že jste si telefonoval s Luciferem a v pátek, že jste skoupil louku před vaší chalupou, a že tam zadarmo hospodaří zemědělec, který ale není spokojený s tím, že ta louka není jeho.
Řekněme si upřímně, je pohodlnější přesvědčit kuře aby se okořenilo, sedlo si na pekáč a skočilo do trouby, než se s ním pracně připravovat, když to ochotně udělá, není co řešit. Média říkají co máme dělat a my je posloucháme, taková je dnešní "demokracie".
Pět slov
20. února 2007 v 7:55 | Chopper
|
Zábava
V diskusi na Novinkách se mi podařilo ulovit půvabných a vše vystihujících pět slov :-) :
lec.rom (seznam.cz) 19.2. 2007 - 113.252 Hlasuj, toto je kvalitní názor - 3 hlasy
Pro ženy neexistují žádná pravidla.
Reagovat
Reagovat
Něco pro pobavení
7. února 2007 v 16:49 | Chopper
|
Zábava
[16]bobo, 6.2.2007 20:45
Všichni, kdo souhlasí s tímto článkem plným zvratků a nenávisti jsou asi úchylní - takový škopek sraček může napsat jedině úchyl. Sorry.
--------------
Jen dodám, přečtěte si článek, ke kterému se komentář váže: http://archi.blogy.novinky.cz/0702/pryc-z-tehle-diry
Zase jedno moudro z netu...
24. ledna 2007 v 11:55 | Chopper
|
Drobné postřehy
Svatá pravda (citát z diskuse na Blog-Novinkách):
"Rozhodnutí ženy nelze měnit logickým vysvětlováním. Namísto toho změň její pocity a ona své rozhodnutí změní podle toho jak se bude cítit."
Promiňte, bliji.
17. ledna 2007 v 0:46 | Chopper
|
Drobné postřehy
Nadpis se vztahuje k politické situaci, více netřeba dodávat, snad jen připomenu hlavní události naší politické scény za poslední dobu, jestli jsem na něco zapomněl, není to tím, že bych chtěl někomu stranit:
Gross a jeho byt.
Kauza Kořistka vs. Dalík.
Kraus a jeho kakao.
Doležel a pět pod stolem českých.
Doležel a rekonstrukce zámku.
Kubice a jeho zpráva čtyři dny před volbami a nic po volbách.
Opakované pověření Topolánka sestavení vlády.
Nevěra Premiéra.
Pohanka a Melčák - přeběhlíci.
-------------------------------------------------------------
Takže jsem došel k závěru, že asi do tohoto světa nepatřím, protože se s tím nějak těžko srovnávám. Bojím se už každé další zprávy, protože vím, že i když já si třeba neumím představit kam může naše politická kultura klesnout, najdou jedinci, kteří si to určitě představit umí, o tom jsem přesvědčen.

Zásadně nesouhlasím, protestuji! :-))
30. prosince 2006 v 12:12 | Chopper
|
Zábava
Nelekněte se:
Běžný komentář z Novinek, který trochu rozeberu
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
fusec (seznam.cz) dnes 11:26:59 - iol.cz Hlasuj, toto je kvalitní názor - 1 hlas
Ty seš ale moula mimo mísu a s tebou i ti tvoji "klikači"!...šukals už někdy vůbec?...
Reagovat
Reagovat
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ty seš ale moula mimo mísu… = zásadně s tebou nesouhlasím
…a s tebou i ti tvoji "klikači"… = závidím ti úspěch
…šukals už někdy? = mor na tebe
:-))
Ilustrační foto:

Test
27. prosince 2006 v 12:52 | Chopper
|
Zábava
Jeden dobrý známý mi mailem přeposlal test který se liší od obvyklého spamu, zkuste si to a dejte vědět jak na tom jste :-) (do ankety PLS):
------------------------------------------------------------------------------------------------
Tohle je původní, nefalšovaný psychologický test.
Je to příběh jedné dívky. Když byla na pohřbu své matky, setkala se tam s chlapcem, kterého do té doby nikdy neviděla. Protože ten chlapec byl tak krásný a okouzlující, jak si vždy představovala, že by její vysněný chlapec měl být, okamžitě se do něj zamilovala. Protože však byla velmi ostýchavá, nezeptala se jej na jeho telefonní číslo, ani kde bydlí... O pár dní později tato dívka zavraždila svou sestru. Otázka zní: Jaký byl motiv vraždy její sestry?
Přemýšlejte, prosím, a pokud nějaký motiv naleznete, podívejte se níže vysvětlení. Pokud na žádný motiv nepřijdete, udělejte totéž. Nedívejte se však na řešení ihned, zkuste popřemýšlet!!!
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
ˇ
Odpověď: Dívka doufala, že se se svým milovaným chlapcem potká opět na pohřbu. Pokud jste odpověděli správně, přemýšlíte jako psychopat.
Tento test vytvořil jeden slavný americký psycholog, aby otestoval, zda někdo má mentalitu vraha. Drtivá většina uvězněných masových vrahů odpověděla na tento test správně. Pokud jste neodpověděli správně, je to pro vás dobrá zpráva - nemáte mysl psychopata a potencionálního vraha. Pokud vaši přátelé odpověděli na tento test správně, pak vám doporučuji abyste si od nich drželi odstup.